מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

על הפרויקט - מחזור שלישי


על הפרויקט – מחזור שלישי
שירה רוטלוי ויובל ליניק – מנחי הפרויקט

פרויקט “משפחות עורכות זיכרון” מיועד למשפחות שכולות,  ומטרתו המרכזית לאפשר למשפחות אלו להנציח את יקירם בסרט הנצחה.

הפרויקט מעמיד לרשות המשתתפים את הכלים הנדרשים, ואת הליווי הנדרש, על מנת  לקיים מסע תוכן ותהליך המאפשר ניסוח מחודש של האבל, הכאב והאובדן באמצעות סרט הנצחה.

כשהתחלנו את הפרויקט לא מצאנו מודל מוכר שניתן ללמוד ממנו כיצד עושים זאת. כיוון שכך, לקראת ובמהלך הפרויקט הראשון שהתקיים בשנת  2011  גיבשנו את מתווה הפרויקט.  מתווה זה, מלווה אותנו מאז.  

 הוצאנו חוברת המסכמת את פעילות הפרויקט השלישי שהחל בינואר 2013 והסתיים באוקטובר.  במהלך כעשרה חודשים בפגישות שבועיות גובשה הקבוצה וכל משתתף בנה מתווה לסרטו וקיים את המסע האישי שלו.

פרויקט “משפחות עורכות זיכרון” אינו פרויקט טיפולי אלא פרויקט מסע, פרויקט של תהליך יצירתי, המוגדר מתחילתו כפרויקט ארוך טווח המבוסס על שני תהליכים מרכזיים:

תהליך אישי של המשתתף ובאמצעותו גם בני משפחתו וחברים

הכרת השפה והמדיה לצורך הפקה של סרט הנצחה

הפרויקט מיועד למשתתפים בני משפחות שכולות שאיבדו את יקירם לפני שנים.  המכתבים, הצילומים, השעון והדסקית האישית נאגרו "במקום סגור" כמו גם מטאפורית  הזיכרון והכאב על האובדן.

הפרויקט מאפשר למשתתפים, כל אחד בדרכו, לפתוח "את המקום הסגור" ולקיים מסע לאיתור "נושאי הזיכרון".  

הפרויקט הוא לא רק הפקת סרט, וגם לא רק תהליך. הפרויקט הוא הזדמנות למסע רגשי משמעותי, לניסוח מחודש ומחזק.

למסע הזה מתלווים בני המשפחה וחברים, ובמהלכו פוגשים המשתתפים אנשים, זיכרונות, מקומות ואירועים המרכיבים את תמונת הזיכרון בחוויה של המשתתף ובאים לידי ביטוי בסרט ההנצחה.

ההזדמנות שניתנת לנו  כמנחים להיות בני לוויה במסע הזה, לעזור למשתתפי הפרויקט לנסח מחדש, וממקום מחזק, את אובדנם, מעניקה לנו תחושה של עשייה נכונה. תחושה של הישג וחיבור למהות התפקיד שלנו כמרכז קהילתי וכארגון יד לבנים ברמת השרון.

חוברת סיכום הפרויקט וניירות העבודה המתודולוגיים פתוחים בפני גופים וארגונים, אנו מזמינים את המעוניינים:  

לאמץ את הראוי לאימוץ בכדי לסייע לקיומם של פרויקטים דומים במקומות נוספים.

הפרויקט הוא מיזם משותף למרכז לתקשורת קהילתית ברשת מגוונים וסניף יד לבנים ברמת השרון.



מנחי הפרויקט שירה רוטלוי ויובל ליניק בערב סיום המחזור השלישי נובמבר 2013
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה