מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

הפרוייקט


"סרט זיכרון, משמש הן כלי להנצחת הנופל והן מסגרת להבניה מחדש של סיפור היוצר-השכול ובשניהם יש מרכיבים שיקומיים"
 ד"ר בלהה בכרך


היוזמה לפתיחת מסגרת “משפחות עורכות זיכרון” הוא תולדה של זיהוי צורך בקהילה ומתן מענה פרטני לתושב, לקבוצה ולקהילה ברמת השרון. פרויקט “משפחות עורכות זיכרון”, הוא מיזם משותף למרכז לתקשורת קהילתית במגוונים וסניף יד לבנים ברמת השרון, הפרויקט צבר במהלך השנתיים האחרונות ידע וגם ניסיון, במהלך שני הפרויקטים גובש מתווה המכיל את היסודות האמצעים התהליך והתנאים לביצוע  הפרויקט.
אנחנו המנחים באים מתחום הובלת תהליכים בקבוצות ומתחום הקולנוע הדוקומנטרי. על עוצמות המצלמה ככלי בסיוע תהליכי ריפוי וחיזוק בתהליך אישי ורגשי, למדנו ביתר שאת במהלך שני הפרויקטים שקיימנו.
תחום הווידאו תרפיה הינו תחום בשלבים ראשונים של מיסוד אקדמי אבל העיסוק בשכול באמצעות הפקת סרט הנצחה, גם אם לא נוסח אקדמית, ותיק כשנות תקומת המדינה המלווה בשכול מיומה הראשון ואף לפני כן.
פרויקט “משפחות עורכות זיכרון” שהוגדר מתחילתו כפרויקט ארוך טווח מבוסס על שני תהליכים: תהליך רגשי של המספר ובאמצעותו גם של הסביבה הקרובה שלו, ולימוד הכלים הקולנועיים.האסוציאציה המטפורית של קופסא סגורה בה נמצאים המכתבים הצילומים השעון והדסקית האישית וגם הזיכרון והכאב על אובדן טראומטי שאותה צריך לפתוח, מאלצת את ההנחיה הקולנועית בפרויקט “משפחות עורכות זיכרון” להתפרס לגבולות אחרים. הפרויקט הוא לא רק סרט ותהליך יצירתי, הוא תהליך לעומק אישי ורגשי ומסע לאיתור הזיכרון של המספר דרך בני משפחה חברים ותחנות עלומות בחייה של הדמות.
האפשרות שלנו כמנחים להיות במקום האינטימי הקשה, להיות בני לוויה במסע ולעזור למשתתפים להגיע למקום אחר, מעניק לנו תחושה של מעשה נכון. תחושת הישג של לגעת, להתחבר למהות התפקיד שלנו כרשת של מרכזים קהילתיים וסניף יד לבנים ברמת השרון.
חוברת סיכום הפרויקט וניירות העבודה המתודולוגיים פתוחים בפני גופים וארגונים, אנו מזמינים את המעוניינים לאמץ את הראוי בכדי לסייע בייזום פרויקטים בתחום “משפחות עורכות זיכרון” במקומות נוספים.
אורה רום ויובל ליניק - מנחי הפרוייקט
המרכז לתקשורת קהילתית - מגוונים גולן רמת-השרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה