מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

אמנון ויאיר כהן ז"ל


נורית ניר אחות
יאיר כהן ז"ל

חשבתי שהחוב של נושא ההנצחה יעשה על ידי מישהו אחר במשפחה, אבל ככל שעברו הימים הבנתי שאני זו שצריכה לקחת את התרמיל וללכת אתו, לדאבוני הרב, וזהו.
החלטתי שאני מקדישה את השנה הקרובה לסגור מעגל של הנצחה. תמיד כשהייתי צופה בסרטים בימי הזיכרון עלתה בי השאלה “איפה אנחנו? הם הנופלים מילאו את החובה כלפינו, מן הראוי שגם אנחנו נמלא את חלקנו בשימור ובהנצחת הזיכרון”.
הפרויקט אסף לי את הדברים שהיו איתי כל השנים. אני מרגישה שמילאתי לעצמי חובה מוסרית גם כלפי הדורות הבאים, חוץ מהתמונות שבאלבום, היינו רוצים שהנכדים והנינים ידעו, יכירו ויזכרו.


אמנון כהן ז"ל

סגרתי מעגל של הנצחה. תמיד אני רואה את התמונות שלהם מול העיניים, כך שאף פעם זה לא נגמר, אבל תיעוד המעגלים של הילדות והבגרות, אני חושבת שעטפנו ומסגרנו, גם נושא המלחמה שהיו סביבה מיתוסים כל השנים, היום גילינו מה היה, איך היה באמת, במהלך המסע גם גיליתי אנשים וחברים אמיתיים של האחים שלי בדרך,  ויש לי סיפוק גדול מהמעשה שהיה צריך להיעשות לפני הרבה שנים והוא סוף סוף הושלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה