מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

ניצה ערמון על הפרוייקט

רשת מגוונים ברמת השרון דוגלת בחזון של שיתוף ומעורבות תושבים וארגונים בקהילה.
פרויקט "משפחות עורכות זיכרון" הוא דוגמא ליוזמה של תושבים שקרמה עור וגידים בשיתוף גופים בקהילה. בכך קבוצת תושבים – משפחות שכולות, קבלה מענה לצורך משותף עם סיוע להתארגנות והתמודדות באמצעות של תחקיר ועריכת סרט הנצחה.
כמי שאחראית על תחום חברה וקהילה במגוונים, לקחתי חלק בהקמת הפרויקט בהובלה של יובל ליניק רכז התקשורת הקהילתית במגוונים. יובל שהוא עצמו אח שכול, הרים את הכפפה שהגישה לו ציפי פילו העובדת במגוונים גולן. ציפי, גם היא אחות שכולה, שתפה את הסובבים אותה בתחושת האבל על נפילת אחיה במלחמה והקושי להתמודד עם הזיכרונות המרים של בית הוריה שסבב סביב האבל, ללא כל ליווי מקצועי לעיבוד השכול. וכך נולדה היוזמה ליצור פרויקט להנצחת הנופלים והגשמת הצוואה שהורישו ההורים לאחים השכולים במסגרת של גוף מקומי והטלוויזיה הקהילתית.
לאחר מספר פגישות עם יונה ברגור יו"ר יד לבנים רמת השרון אשתקד ויוסף ברנע היו"ר הנוכחי, התקבלה ברכת הדרך לתמיכת הארגון המקומי ויצאה פנייה לכל המשפחות השכולות.
7 משפחות יצאו לדרך ו3 משפחות נשארו בתהליך עד גמר הפרויקט ב-9/11.
בהתרגשות רבה צפיתי בסרטי ההנצחה שיצרו נציגי המשפחות השכולות ובתובנות שהביאו. למדנו עד כמה התהליך, עם כל הקושי שבו, היה משמעותי בעבורם וסייע לעיבוד הזיכרונות המרים, וקצת לרפוי הכאבים הממושכים.
אנו נברך אם פרויקט זה יתרחב ויאפשר למשפחות שכולות נוספות להשתמש בתמיכה ובמשאבים של הטלוויזיה הקהילתית וארגון יד לבנים ברמת השרון להעצמה והתמודדות עם הקשיים.

ניצה ערמון סמנכ"ל מגוונים רמת השרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה