מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

פרידה שניידרמן וציפי פילו על אחיהן מאיר רוזנשטרוך

סמל  מאיר רוזנשטרוך בן בלומה ופסח
נפל ה' באייר תשל"ד (27.04.1974)
בן 23 בנופלו

אחי הצעיר מאירקה, או כפי שהחברים כינו אותו מאיורקה נולד ב-ב באב תשי"א 4.8.1951 בעיר תל אביב לבלומה ופסח המאושרים מאיר למד בבית הספר היסודי "עליות" ברמת גן היה ילד חייכן חבר טוב והצליח בלימודיו למרות שהיו לא תמיד דברים יותר חשובים מהשעורים לעשות.
מאיר אהב מאוד מוזיקה ונגינה ואת צעדיו הראשונים בנגינה עשה בקונטרבאס ובתזמורת רמת גן ניגן בגאוה ושמחה. כאשר בגר החליט שבעצם אהבתו הנוספת לנגינה היא החצוצרה כך למד לנגן בכוחות עצמו התקדם  במהירות ובכישרון רב והעניק לחצוצרה חלק נכבד מחייו,  מרצו ואהבתו.
כשסיים את לימודיו ב"עליות" עבר ללמוד בבית הספר המיקצועי "טכניקום" בתל –אביב, והצטיין בלימודי האלקטרוניקה שאותם כל כך אהב.  בתקופת התיכון התחבר מאירקה לספורט, ובייחוד לכדורגל.  בגיל 17 הצטרף לקבוצת מכבי עמידר רמת גן ושיחק בה במשך למעלה משנה.
את תקופת לימודיו אפשר לסכם בדברי חבריו, שמספרים שהיה איש חברה למופת, והקפיד לעזור לכל הסובבים אותו-תכונה שאפיינה אותו לאורך כל הדרך.
בשנת 1969 גויס מאירקה לצה"ל והוצב לשרות בחיל האויר ,לאחר הטירונות השתלב בקורס חובשים, ובקורס חובשים תעופתיים, ונשלח לבסיס חיל האויר במרכז הארץ בתפקיד חובש.
למרות תנאי השרות הטובים בבסיס כאחראי על המרפאה, מיהר  מאירקה להתנדב  כהרגלו כאשר הוצע לו לעבור ליחידה המוטסת,  שהיתה הרבה פחות נוחה, הרבה יותר מסוכנת ותובענית יחידה 669 של ימינו.   בבמסגרת תפקידו כחובש מוטס, סייע בהצלת חיים רבים, ואף הקפיד לשמור קשר ולבקר את הפצועים בהם טיפל.
מאירקה שירת במסגרת תפקידו שנה בקבע וסיים כחייל מצטיין, תקופת הצבא כפי שהגדיר אותה התקופה היפה ביותר בחייו.
אחי הצעיר היה בן הזקונים שפע אופטימיות הרבה לחייך ושאף בכל רגע נתון שכולם יהיו שמחים ומאושרים.
אחד מחלומותיו הרבים היה לקנות רכב, ולמרות הרמת הגבה בדבר הצורך ברכב מצדו של אבינו פסח, הגשים את חלומו ובעת שהשתחרר רכש רכב מכספו שחסך כחיל בצבא הקבע.
אחי הצעיר מאירקה היה גבר יפה תואר בעל בלורית זהובת שיער .בעל קסם רב ונחשב לחביב הבנות אין פלא!!!!!!
אחת התכונות הבולטות של מאירקה היתה רוח ההתנדבות.
תמיד היה קשוב לצרכי חבריו,  לא היסס להתנדב לכל משימה, וכך כאשר נקרא מאירקה לשרת במילואים במלחמת יום כיפור, הוא לא היסס לרגע להחליף את אחד מחבריו שהיה נשוי כדי שיבקר את משפחתו, למרות שהיו לו תכניות ואף כרטיס למשחק כדורגל שמאוד רצה לראות.
החלפה זו התבררה בדיעבד כגורלית.   בה באייר תשל"ד 27.4.1974 ימים ספורים לפני הפסקת האש של מלחמת יום הכיפורים, יצא מאיר למשימת חילוץ והצלה באזור החרמון, שבו שהו צנחנים נפגעי הפגזה סורית שחיכו בשיא החרמון לעזרה, האזור הוגדר כמסוכן מאוד,  עם תנאים קשים לנחיתה.
המסוק בו שהה מאירקה, ועימו עוד שישה חיילים כולל רופא וטייס התנגש בצלע הר, ועקב כך התהפך והתרסק על אנשי צוותו,שנספו כולם.
כמה סימלי שהיום בו נהרג אחי היה ה' באייר , בדיוק יום הקמת המדינה.
מאירקה סימל יותר מכל את המדינה אהב אותה,דבר שהתבטא בערכיו ותכונותיו המיוחדות כמו רוח ההתנדבות, הפטריוטיות, האיכפתיות, לחימה למען המולדת, אשר למענה גם נפל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה