מסע זיכרון אישי בארבעה שלבים ליצירת סרט תיעודי משפחתי. תהליך תרפויטי מלווה בצוות הנחייה, קבוצת תמיכה, ליווי אישי, תוך גיבוש התוצר הסופי - סרט הנצחה.

ציפי וצבי רון על הפרוייקט


ציפי וצבי רון, הוריו של נעם, על הפרויקט:

לאחר מותו של נעם בכורינו, שמענו על הפרויקט של 'משפחות עורכות זיכרון' ונראה לנו נכון מאד להצטרף אליו. אצלנו בבית, בנינו, נעם ואיל, הנהיגו מנהג מדהים: כשנשבר לי כלי זכוכית, הם בזריזות נחלצו לאסוף את השברים ואחרי דקות ספורות לא ניכר שהיו שברים.

עכשיו כשאיל וגם נעם נהרגו ואינם, איך אוספים את השברים?

הכאב שלנו על אובדן נעם הוא כל כך טרי ולא ידענו איך נתפקד.  אבל, כיוון שאנחנו מתמודדים עם אובדן נורא כבר 17 שנה, מאז נפילתו של איל, בנינו השני, ידענו שהנצחה ועשיה עוזרות לנו ולמשפחה.  טוב לנו בהדרכה וביעוץ שאנחנו מקבלים בפרויקט. העובדה שיובל אח שכול, עוזרת להבנה הדדית ביננו ולרגישות שלו כלפינו.

לפי ההדרכה שקיבלנו, ראיינו בני משפחה וחברים וגילינו במסע שלנו גם סיפורים, היבטים וזוויות ראייה שלא הכרנו בקשר לנועם.   הראיונות מלווים בהתרגשות וטלטלה וגם בהשתאות על איזה בן ואדם היה לנו וכפי שחבר ציין "היה כמעין מתגבר שכל כך הרבה אנשים שתו ממימיו". ואיזו תודעת שליחות פיעמה בו.  בעזרת הפרויקט כולנו משתדלים לאסוף את השברים, להתמלא באנרגיות וליצור פאזל מרתק של חייו של נעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה